Scrisoare de dragoste de Mihail Drumeș / Citate și învățături / Invitație la lectură #3

       Zile ploioase, timp liber și momente în care vrei pur și simplu să te pierzi undeva? Ce-i mai potrivit decât lectura? 
     Iată un alt roman scris de Mihail Drumeș (vezi aici și „Invitația la Vals” ) şi o listă cu citatele mele de suflet.
Află şi tu ce s-a ales din iubirea dintre Ghiocela(Anda Brădeanu) și Ivar (Dinu Gherghel).



„ Ia coboară mai profund în dumneata și ai să-nțelegi multe lucruri.”

 „ E ceva mai grav, o suferință incurabilă, aș zice proprie persoanei mele, pricinuită de dezmățul social, un dinozaur cu care n-am cum să lupt pentru a-l răpune.”




„ Vezi, Fulgușor, au și bărbații ceva bun: puterea fizică , pe care n-o avem noi, femeile. E drept, uneori ne apără, alteori ne vatămă.”



„ Ah, preaînțeleptule Shakespeare, câtă dreptate ai când spui că meritul e cerșetor, iar nimicul plutește în măreție!”

„  - Sufăr incomensurabil de sete!

   - Cum adică...sete?

   -Da, sete de...cunoaștere. Adevărată boală, greu de vindecat, pentru că îți produce o bucurie imensă.”




„ Dar sănătatea asta e un bun de care nimeni nu-și dă seama, decât după ce o pierde.”



 „ Moartea o făcuse egală cu toți dezbrăcații și flămânzii care o împrejmuiau.”


„ E cu neputință să întâlnești un om de la care să nu înveți ceva.”





„ Dacă aș avea tot ce râvnesc, nu mi-ar mai plăcea nimic.”



„ Fiecare om are un tren. Ăsta e vasăzică norocul. Dacă nu te sui la timp, îți scapă și te uiți după el fluierând a pagubă.”



„ În dragoste distanțele pier iar obstacolele se năruie.”



„ Cel care caută noduri în papură nu are nevoie decât de pretexte.”



„ Teribil sentiment această dragoste care pârjolește pe unde trece, reușind ca o făptură insensibilă să se schimbe în așa fel încât, calcă peste orice convenție și chiar peste propria-i mândrie ...”



„ Nu crezi că cel mai cuminte lucru pentru dumneata ar fi să respecți omul care ți-a deschis ușa casei cu atâta încredere?”



„ Ce minunat lucru e că omul nu cunoaște gândurile semenului său! Dacă savanții ar născoci un mijloc de a le da în vileag, viața ar deveni ternă, insuportabilă, pentru că ar fi nimicit unicul ei farmec: taina.”



„ Ghiocela nu e în mobilă, nu e în lucruri, nu e în atmosferă, nici măcar în străinătate. Ea e în mine, în sângele meu. Cum să scap de ea? În ce fel s-o alung? (...) Sunt convins că marele meu aliat, timpul, va mistui în pântecele său necuprins frământarea care îmi surpă ființa și, astfel îmi voi recăpăta echilibrul pierdut.”



„ - Ești orbit! Nu te uita la alții, nu te lua după alții! Nu râvni fericirea înșelătoare a altora. Habar n-ai câtă amărăciune și deznădejde  se ascund în strălucirea aurului, câtă moarte seamnănă aurul.”



„ Fiindcă iubirii noastre nu-i pasă de sentința tribunalului, își bate joc de judecătorii care ne-au despărțit și chiar de noi înșine.”



„ Există anume împrejurări când nu mai poți minți. Mă simțeam împins parcă de cineva de la spate, care-mi ducea pașii. M-am zbătut, am încercat să mă împotrivesc. Degeaba.”



„ E cu putință să te desfaci în bucățele, alegând ce-i bun din tine și aruncând la gunoi restul? Binele și răul coexistă, se împlinesc.”



„ Dar există, pesemne, un fir nevăzut care-i leagă pe oameni unii de alții pe deasupra conștiinței de alarmă, care se declanșează din senin, fie sub forma știrilor telepatice, fie a presimțirilor neliniștitoare, și aceste subtile și tainice mecanisme ne vestesc ceea ce trebuie să aflăm.”



  ***  Cartea se poate comanda online aici , se găsește în librării sau poate fi citită online(în aplicația Scribd, de exemplu).

Lectură plăcută!

Comentarii

  1. Recunosc ca nu am citit cartea, dar la modul in care ai prezentat-o in articol mi-a starnit interesul.
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare

Pentru traducere...