Cel care mă așteaptă de Parinoush Saniee | Invitație la lectură #4

Masumeh! Ce nume cu greutate! Și ce carte! 
„ Cel care mă așteaptă” își va pune, cu siguranță, amprenta asupra mea. 


Colecția mea de citate:

„Şi apoi, pentru că-mi plăcea să scriu, nu reuşeam să mă desprind de asta, trebuia neapărat să-mi pun pe hârtie gândurile, dorinţele şi visele: era singurul mijloc care mă ajuta să le ordonez şi să înţeleg ce-mi doream cu adevărat.”

„Dacă oamenii nu ar ceda în faţa abuzului de putere, cei care abuzează de puterea lor n-ar exista… în schimb, lumea e plină de ei! Chiar docilitatea şi slăbiciunea întăresc bazele opresiunii!”

„Abuzul de putere nu constă mereu în chin şi lovituri. Uneori se foloseşte de iubire şi blândeţe şi te leagă de mâini şi de picioare.”

 „A te căsători nu însemna să înăbuşi aspiraţiile celui care-ţi stătea alături, ci să-l ajuţi şi să-l susţii.”

„ Bărbatul şi femeia trebuie să aibă roluri egale şi nici unul nu are dreptul să-l strângă pe celălalt cu uşa, punându-l să facă lucruri pe care nu vrea să le facă sau în care nu crede! ”

„– „De când a plecat, şi vara îmi simt inima rece…”

„Cât de uşor putea să mă facă cineva fericită, şi totuşi, nimeni nu avea grijă de asta...”

„Crescând şi căpătând experienţă, idealurile tale şi toate lucrurile în care crezi îşi vor găsi baze solide pe care să se ridice. Baze făcute numai din cunoaştere şi experienţă şi nu din ceea ce alţii ar vrea să te facă să repeţi ca papagalul”.

„Există un singur băiat minunat pe pământ şi e cel al fiecărei mame“.

„Am înţeles că puterea de adaptare a unei fiinţe umane e mult mai mare decât se crede. Suntem în stare să întreprindem lucruri pe măsura piedicilor ce ne ies în cale.”

„A susţine iraţional o ideologie presupune o legătură angajantă, te face ostil faţă de diversitate, incapabil să ai opiniile tale şi te face să vezi întotdeauna o singură faţetă a medaliei.”

„Iubirea e ca un măr care-ţi pică în poală: se întâmplă într-o clipă.“

„Modul de a trăi reprezintă modul de a gândi şi cultura persoanelor. N-ai văzut că în casa lor nu există cărţi?”

„Tot ceea ce îmi doream am obţinut în ziua în care nu mi-am mai dorit“.

„Când ajungi la cincizeci de ani, trecutul capătă o nouă culoare şi până şi zilele cele mai dificile au un farmec. Cât eşti tânăr te gândeşti la viitor, la ce se va întâmpla peste un an, la unde vei fi peste cinci… îţi doreşti ca zilele să treacă repede. Dar când totul ţi s-a întâmplat deja şi nu mai ai un viitor, te întorci să te uiţi la trecut.”

„Oamenilor le place să-şi inventeze eroii ca să se poată ascunde în spatele lor, ca aceştia să vorbească în locul lor şi să devină ţapul ispăşitor dacă ceva merge strâmb, lăsându-le celorlalţi posibilitatea să fugă.”

„Ceea ce ni se cuvine fiecăruia dintre noi e deja stabilit şi, nici dacă ar cădea cerul pe pământ, nu s-ar schimba nimic.”

„De câte ori, în viaţa mea, reuşisem să mă ridic de jos şi fusesem doborâtă din nou la pământ şi zdrobită, ştiind că n-am meritat-o niciodată?”

„Nimeni nu ne vrea pentru noi înşine, pentru ce suntem, toţi ne vor pentru ei înşişi.”

P.s. Acum disponibilă și pe contul de instagram @invitatielalectura .

Comentarii

Postări populare

Pentru traducere...